افزایش وام مسکن مهر


رییس اتحادیه مسکن مهر دزفول و کارشناس بخش مسکن گفت: پیشبرد مسکن مهر و دستیابی به اهداف مورد نظر در این بخش مستلزم افزایش وام این واحدها از ۲۵۰میلیون ریال به ۳۰۰میلیون ریال است.

رییس اتحادیه مسکن مهر دزفول و کارشناس بخش مسکن گفت: پیشبرد مسکن مهر و دستیابی به اهداف مورد نظر در این بخش مستلزم افزایش وام این واحدها از 250میلیون ریال به 300میلیون ریال است.

عبدالرحیم طهرانی نژاد اظهار کرد: به طور قطع، دولت توانایی مدیریت مسکن مهر را ندارد چرا که پیمانکار و مجری خوبی نبوده و بیشترین خدمتی که در زمینه مسکن مهر می تواند انجام دهد ارایه خدمات زیربنایی است.

وی افزود: در کنار تمام مسایل پیش روی طرح مسکن مهر و موانع موجود ، تکمیل و تحقق مسکن مهر به افزایش میزان وام اعطایی نیاز دارد.

طهرانی نژاد گفت: انتخاب زمین مناسب برای مسکن مهر ، دلیل عمده موفقیت این طرح در جاهایی است که چنین زمینی از سوی راه و شهرسازی در اختیار تعاونی ها قرار داده شده که موفقیت مسکن مهر دزفول هم ناشی از این امر است.

وی گفت: مکان یابی صحیح و ارایه زمین مناسب منطبق بر خواست مردم، هماهنگ شدن طرح شهرسازی سایت مسکن مهر با طرح معماری واحدها، فضای سبز مناسب، متراژ مناسب واحدها و طراحی معماری در کنار مدیریت تعاونی ها عمده دلایل موفقیت طرح در دزفول به شمار می آید.

این کارشناس بخش مسکن افزود: یکی از دلایل مهمی که موفقیت دزفول در این طرح را به دنبال داشت استفاده از تجربه های دیگر شهرها در این زمینه بود چرا که دزفول دیرتر از دیگر شهرها کار خود را شروع و آغاز کرد.

وی بروکراسی حاکم بر فرآیندهای اداری و تورم سال 91 را عمده دلایل موفق نشدن طرح در برخی مناطق عنوان و اظهار کرد: این ها هزینه انجام طرح را بالا برده و لازم است برای جبران این هزینه ها وام های اعطایی افزایش یابد.

طهرانی نژاد گفت: اشکال کار در این بود که در ابتدای کار واقعیات و هزینه های واقعی ساخت مسکن در چارچوب این طرح به مردم گفته نشد و این تصور بود که با 50میلیون ریال می شود صاحب خانه شد اما واقعیت غیر از این بود.

وی افزود: بخشی از مردم توانایی آوردن سهم را نداشتند بنابراین اقشار زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی به دلیل بالا رفتن هزینه های ساخت واحدها نمی توانند با توجه به وضعیت درآمدی خود در چارچوب این طرح صاحب خانه شوند.

طهرانی نژاد گفت: به همین سبب اقشار متوسط و کمی پایین تر می توانند از مزیت های مسکن مهر بهره مند شوند که این هم مستلزم حمایت های دولت و افزایش وام هاست.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



دو شنبه 13 آبان 1392